fredag den 20. april 2018


Vancouver Island og Lake O´Hara

Vancouver Island
Jeg var så heldig at jeg d.8 april kunne tage ud og rejse lidt. Så jeg tog en 5 dage til Vancouver Island. Jeg rejste d. 8 april om aften med Greyhound til Nanaimo. Nanaimo er en meget hyggelig lille by på Vancouver Island. Jeg så lidt af byen og fik vandret lidt rundt. Jeg så bl.a. the Harbour front. 
















Dagen efter tog jeg til Bowen Park og så et lille vandfald, hvor der normalt er en del laks i. 







D. 10 april rejste jeg så til Victoria. Jeg ankom kl. 5 om aften så jeg så ikke så meget den dag, men jeg mødte en del flinke mennesker. Dagen efter tog jeg ud på en hvalsafari, hvor jeg så to spækhugger, sæler, søløver og hvidhovedet havørne. 
















Derefter vandrede jeg ned til Beacon Hill Park, hvor der var en del egern, ænder og påfugle.






















I Beacon Hill Park var der også en børnezoo, med ænder, lamaer, grise, geder og andre dyr. 














Derefter vandrede jeg over til Mile 0, hvilket er et mindesmærke som viser en dreng, der løb over Canada for at rejse penge, med en benprotese. 














Herefter vandrede jeg ud til Ogden Point, hvilket er en slags bro, hvor man kan komme ud til et fyrtårn.








Derefter gik jeg over til Fisherman’s Wharf Park, hvor restauranterne flød på vandet. Her fik jeg den første sommeris.










Dagen efter tog jeg til Oak Bay Marina, for at se søløver, der var desværre ingen. Herefter tog jeg til Craigdarroch Castle, hvilket er et hus hvor en familie fra Skotland byggede i 1800-tallet efter de flyttede dertil fra Skotland. 














Bagefter tog jeg over og så Royal BC Museum. Der var to udstillinger, den første handlede om naturen og klimaforandringerne, som man kan se og hvordan tror det kommer til at påvirke Vancouver Island i fremtiden. 







Den anden udstilling handlede om de indfødte og deres sprog og hvad der var sket da europæerne først kom til Canada og hvordan forholdet var nu i dag. 
























Herefter var jeg over og se parlamentet.













Dagen efter vandrede jeg lidt rundt og så lidt mere af byen og nede ved havnen var jeg så heldig at se en odder. Derefter tog jeg en Greyhound tilbage til Lake Louise og jeg kom tilbage d. 15 April.























Lake O´Hara
Dagen efter d. 16 april tog jeg sammen med 10 andre venner på en langrendstur til Lake O´Hara. Vi startede turen fra parkeringspladsen også var det 14 km indtil vi kom til den hytte vi var i. Det var en super hyggelig tur, jeg var bare lidt uheldig og efter de første 2 km havde jeg desværre fået blodvabler på begge mine hæle, men jeg var ved hytten efter ca. 5 timer. Hytten er meget isoleret, så vi medbragte selv al vores mad, der var heldigvis kasseroller og andre køkkenting, men for at kunne få rent vand, var vi nødt til at smelte sne og koge det, så det var en sjov oplevelse. 
Dagen efter stod vi på langrend over Lake O’Hara og op til et frossent vandfald. Udover brugte vi vores tid på at spille kortspil og ligge 7-kabaler. Dagen efter gik turen tilbage til Lake Louise hvilket også var meget hyggeligt. 












































Oppe ved Lake O’Hara læste vi i gæstebogen og der var et meget godt citat.

"No friends on a powder day, said no cross crountry skier ever"
- Unknown


Udover mine små rejser, har jeg også været ude og se Johnston Canyon med to af mine venner, så det var meget hyggeligt og super flot, nu når det er frossent. Det sjove ved Johnston Canyon er at det ændre sig fra hver gang man har set det.

D. 29 april rejser jeg så til Vancouver med 2 venner og derefter går turen over til det østlige af Canada, så det glæder jeg mig meget til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vancouver og Toronto Så er min tid i Lake Louise desværre slut. Jeg har haft en helt fantastisk vintersæson der og jeg mødte en masse ...